Update Terbaru sumber blogBlog viral Update Terbaru sumber blogBlog viral Update Terbaru sumber blogBlog viral Update Terbaru sumber blogBlog viral

Salah satuderia  yang sensitif di tubuh kita adalah telinga . Di deria   pendengaranlah  yang boleh dimanfaatkan untuk merelaksasi tubuh . Misalnya dengan mendengar muzik .

Namun , ada yang unik di Vietnam . Memanfaatkan sensitiviti telinga yang kita miliki , Vietnam punya perkhidmatan yang boleh menjanjikan sensasi rileks dan selesa . Melalui perkhidmatan korek telinga . Ia kedengaran agak seram  ?



Menurut salah seorang pemilik perniagaan ini , kebanyakkan orang yang pasti takut dengan kaedah ini . Di antaranya adalah takut kalau ada luka , kemalangan atau jangkitan . Namun bagi beberapa orang yang lain , ada sensasi yang membuat mereka lebih tenang dan santai apabila menerima treatment ini .

Sedangkan menurut pakar ENT , Dr . Nguyen Quang Dai mencadangkan kurangkan mengamalkan treatment  ini  terlalu kerap . Kerana gegendang telinga kita cukup sensitif . Apalagi kawasan selepas 1mm dari lubang telinga .

Teknik korek telinga berasal dari  Vietnam ini menjanjikan kaedah yang sangat lembut dan selamat bagi telinga manusia . Well , setakat ini banyak orang yang melakukannya . Namun sekali lagi , sebaiknya  jangan terlalu kerap .



Jom saksikan video berikut :

 
Update Terbaru sumber blogBlog viral Update Terbaru sumber blogBlog viral Update Terbaru sumber blogBlog viral Update Terbaru sumber blogBlog viral

Catat Ulasan

 
Top